Helt slut.

HEEEEEJ!! Jag sitter och knaprar på min sallad jag köpte med mig hem från salladsbaren på ICA. Det har vart några jobbiga, anstängande och långa dagar och jag känner mig helt slut i båda huvud och kropp. Lite kortfattat så slutade Divan äta i tisdags, andra dagen installad, och hon var lite hängig. När jag ridit klart Pelle på kvällen och de som var i stallet hade fodrat så märkte de att Divan inte var så pigg. 
 
Hon har haft förstoppningskolik, och i tisdags var jag och mamma där från och till hela kvällen fram tills halv ett, då vi åkte hem för att sova. Och sen åkte mamma tillbaka vid 03.30 och jag åkte tillbaka vid 06.00. 3 timmars sömn fick jag den natten och självklart var man orolig. Vi hade haft kontakt med veterinären under natten men vi skulle avvakta, få i henne vatten + gå massor med henne. De var ingen kul kväll/natt och jag är glad att mamma kunde vara med mig, för till en början grät jag så mycket då jag var så rädd. Det var hemskt när Divis typ låg ner helt utstärkt och andades tungt. 
 
Under förmiddagen på onsdagen kom både veterinär och Divans ägare ut, så det kändes bra. Divan fick lugnande, tio liter vatten nerslagat i magen, kramplösande, olja osv. Jag var i stallet mellan 06.00-17.00, och sen mellan 20.00-22.00, så otroligt lång dag när man bara sovit tre timmar! Gå en gång i timmen med Divan var det som gällde + hålla koll på hennes allmäntillstånd och om hon drack något osv. 
 
Igår, torsdags när jag kom till stallet hade hon äntligen bajsat lite i boxen så jag behövde bara gå med henne typ 4 gånger då. En gång vid 09, en gång vid 12, en gång vid 15 och en gång vid 17 sen kom mamma till stallet vid 19 och var ute och gick med Divis i 45 minuter. 
 
Idag är hon i princip helt bra igen! Så himla skönt! Jag var där vi nio i morse och gick med henne, lindade benen, betade samt gav henne lite små tussar ensilage och halm i sjukhagen. Och sen var jag tillbaka vid halv två för att släppa ut henne i stora hagen, som hon ska i gå i några timmar nu för att röra på sig mer + äta gräs vilket är det bästa för hennes mage just nu. 
 
Jag är ensam hemma och ska ta ett bad och verkligen bara mysa lite, ta det lugnt och försöka att få kroppen att må lite bättre igen!
 
 

Kommentarer
Matilda - Allt och lite till...

Trevlig blogg och fina häst! Klicka gärna in på min och ställ en fråga så kan du vinna en länkning :)

       http://ilooksharp.horseworld.se



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: