Dagens stallhäng

Idag startades stalldagen vid tiotiden och Alwa och jag fixade i ordning våra hästar, när de var klara fick Divan gå in i sin box och äta hö medan Pelle var redo för en ridtur. Alwa fotade mig och Divan igår så idag var det min tur att stå bakom kameran, eller snarare kamerorna efter jag fotade/filmade med min och även med Alwas kamera! 
 
När Pelle var färdig riden och fotad så tog vi en fikapaus innan det var dags för Divans promenad. Vi gick genom allén från gården (grusväg), sen upp på gångvägen (asfalt) och gick på den ett tag in mot stan, vände sedan och gick sista biten hem på en stubbåker (typ gräs), så alla underlag vi skulle gå på idag hann vi med!

Divan var dock inte alls så härlig idag, hon ville först inte gå med. Hon bara gick långsamt och krånglade, sen vid unghästarnas hage så blev hon jätte rädd och stressad. De körde nämligen galopprejs just när vi skulle gå förbi (fast vi gick på åkern som var på andra sidan vägen), Divan som är känslig för sådant stressade upp sig fast de var en bit i från. Men det slutade bra! Sen fick hon käka i boxen och stå inne en stund till innan hagen väntade. 
 

Min prinsessa ♥

Kommentarer
ɑ n n i k ɑ

Fina hästar :)

Svar: Det är dem allt! :)
Felicia Johansson

       http://blogofphoto.webblogg.se



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: