Fullt upp!

Godmorgon! Min fullspäckade vecka har börjat! Jag har ju nämligen två hästar och en hund den här veckan. Japp, ni hörde rätt. I lördags var jag och träffade ägaren och hunden och det bestämdes att jag ska vara dens dagmatte fram tills jag får ett jobb. Och jag älskar hundar (eller okej typ alla djur) och har alltid velat ha en hund, så ni kan ju tro att jag är glad även om det bara är över dagarna!
 
Så måndag-fredag från förmiddagen till runt 5-6 tiden har jag en pigg och sprallig pinscher som kompis. Det bästa är just att han måste röra på sig en hel del, för när jag sitter hemma ensam på dagarna så är jag enbart i stallet eller så sitter jag just bara hemma och gör ingenting, så det är jätte skönt att nu få en anledning till att jag måste gå ut på långpromenader och springturer varje dag! Får även träna lydnad, agility, spårning och lite allt möjligt med honom, alltså en hund som passar mig perfekt! 
 
Däremot är det första dagen idag, och han är inte helt säker med andra hanhundar samt inte jätte van vid hästar. Så jag vill inte ta med han till stallet innan vi känner varandra, vilket gör att hästarna får vänta lite idag. Ska vid tio tiden hämta vovven, sedan väntar en lång promenad med vovven och hemmaträning för mig under dagen då jag gått med i Louise Björkmans åtta veckors hemmaträningsprogram! Och sedan vid fem tiden ska jag lämna tillbaka vovven för att sedan bege mig till stallet igen, tillsammans med Jakob. Han sa nämligen att han ville vara med mig oavsett om han så fick hänga med till stallet, så söt! Och så ville han skritta Divan medan jag rider Pelle, alltså har jag världens bästa kille eller? Så vi ska rida tillsammans ikväll och fixa allt i stallet. :D
 
Köpte lite hjärtformat belöningsgodis till hunden igår, måste fjäska lite. ;) 
 

Kommentarer



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: