Gårdagens fullproppade dag

Puh, HEJ! Alltså tiden vart tog den vägen?! Tror ni jag vart chockad av att Jakobs pappa stod utanför dörren till sovrummet och sa "Felicia, klockan är tio! Vad gör du?!" och mitt nyvakna svar var "sover...." innan jag hörde att klockan var tio och jag snabbade mig upp ur sängen. Alltså gårdagen tog ALL min energi. Från 06:50 till 22.00 var det fullt fräs ungefär. Och att bara göra saker som kräver fysiskt arbete med kroppen det tar ju allt på krafterna. 
 
Hade som sagt min första dag med vovven igår, hämtade honom vid tio och sen var han hos mig fram tills klockan fem, så bara med honom gick jag 2 timmar och 20 minuter, och promenaden för att lämna honom gjordes i spöregn och med en mobil som la av. Jag skulle ringa Jakob så han skulle komma och hämta mig när jag lämnat hunden och så skulle vi direkt till stallet. Som tur var fick jag igång mobilen igen ungefär 1 min innan den tog igen, han iaf ringa Jakob. 
 
Vi åkte till stallet och där blev det fullt fräs, alltså jag tycker det är jätte kul att Jakob hänger med till stallet och han kan hjälpa till med en del men sen är det även mycket en icke-hästmänniska också inte kan göra. Och eftersom vi skulle ha med båda hästarna upp till ridhuset för att rida tillsammans så blev det sååå stressigt för mig. Fram med ena hästen, borsta den, in i boxen med den igen, ut med den andra, borsta den, sadla två hästar, tränsa, sätta på skydd. Puh, sprang fram och tillbaka och skjutsade Jakob som vakt mellan hästarna när jag var hos den ena haha. 
 
I all hast glömde jag såklart Pelles gramman och han vilade igår, vilket betydde att han var lite dampigare än vanligt haha! Jag som inte hade ätit sedan klockan tolv på dagen också + hade stressat så mycket hade inte allt för mycket tålamod, men vi tog det lugnt och övade på halter, och skrittade mest. Kontrollerade stegen, gjorde halvhalter, flytade massor för skänklarna osv. Kändes som ett lite sådär ridpass, han la dessutom tungan över bettet två gånger, så visst blev man lite trött haha. ;) 
 
Sen blev det full fräs hem och kasta i sig välbehövd mat, duscha och sedan mysa ner sig fram för tv för att kolla på idol med tända ljus, pyjamas, melon och favoritkillen. ♥ Dessutom körde jag första träningspasset av träningsschemat mitt på dagen, benpass och ja, benen blev som spagetti. Tufft var det! 
 
haha, muppbild från Paris!

Kommentarer



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: