Guld-Divan

Hej på er! Precis när jag vaknat imorse fick jag sms från Ällings ägare som sa att hon jobbade hemma idag så att jag inte behövde hämta eller gå med honom, perfekt kände jag haha! Alltså jag gillar att ha honom här på dagarna och gå med honom, men jag kan inte ha med han till stallet. Så det kändes som en lättnad när jag idag hade möjligheten att fritt att åka till stallet och rida när jag ville! 
 
Och jag måste verkligen berätta för er om "dagens-Diva". Hon var hur mysig som helst för det första, vi var ensamma i stallet så hon fick stå lös och hon ville bara gosa, gosa och gosa! Försökte jag borsta henne borrade hon in sitt huvud mellan mig och min arm och drog sedan till så att jag skulle ha handen och kli henne i pannan istället, världens gulligaste Diva! 
 
Sen på ridturen, alltså det gick SÅ bra! Det kommer bli jätte bra det här, med mer styrka och kondis! Vi red ut en sväng först och värmde upp på grusvägen vid allén, och efter framskrittningen så började jag jobba henne lite i skritten. Skänkelvikningar, flytta helt rakt åt sidan, halter, ryggningar, ryggningar upp för liten backe, halvhalter osv. Hon lyssnade toppen bra och efter mycket lösgörande arbete så blev hon jätte mjuk och släppte efter! Självklart inte perfekt, så som jag vill att hon ska vara när hon är helt igång, men perfekt för att vara nu! 

Så vi gick in i paddocken en sväng också, fokuserade på framåtbjudningen och fortsatte det lösgörande arbetet. Tog några intervaller med galopp (väldigt korta, några meter + 3) för att få bakbenen lite kvickare och få henne lite mer vaken. Hon får verkligen stora guldstjärnan idag! 
 
Nytt schabrak hade hon på sig dagen till ära också! Eller "nytt" är det väl, köpt begangnat! 
Fint vardagsschabrak från Hansbo, i typ grå/grön färg. Efter ridningen fick hon massage över ryggen med värmande liniment och hon njöt verkligen! Och så stretchade vi lite innan hon släpptes ut, och jag putsade lädret. 
 

Kommentarer



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: