Nytt schema för Divan på g!

Igår red jag och Divan ut tillsammans med Charlotta och hennes unghäst Jive. Kul med sällskap! Och vet ni vad?! Vi både skrittade, travade och galopperade, i små doser med i alla fall. Divan var såå glad och kändes riktigt fräsch, spetsade öron hela ritten. Vi var ute i ca 30 minuter. 
 
Egentligen skulle vi ju bara skritta sådär 1 1/2 vecka till, men jag har kommit fram till att det inte ger henne så mycket mer nu. Både hennes ägare och medryttare rider henne i alla gångarter så hon är ju igång till en viss nivå och därför är hon redo för att byggas upp på riktigt nu. 
 
Framför allt så behöver hennes kondition och muskler byggas upp. Och för att få konditionen på topp så behöver vi främst kunna rida ut och galoppera. Sen muskel arbetet kommer jag självklart börja med från skritt. Eftersom Divan är en häst som kommer igång bäst i galopp efter framskrittningen samt att galopp sliter mindre än trav så kommer vi gå över till galopp relativt snabbt, och inte nöta så mycket i trav innan hon byggt upp sig lite mer. 
 
Så nu i dagarna ska jag försöka pussla ihop ett nytt träningsschema till Divan, så börjar vi köra på det i stället! Lägger upp det här och visar när det är klart så får ni se! Det tar tid att göra ett schema, då jag är väldigt nogrann och vill att allt ska bli så varierat och bra som möjligt. 
 
Bild från de första dagarna på sommarbetet! 

Kommentarer



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: