Ordentlig igångsättning av Divan

Jag har under ungefär ett års tid inte vart så himla engagerad och vilig att spendera allt för många timmar i stallet, tyvärr. Vilket vi har löst med att skaffa medryttare samt att mamma har hjälpt till. Under sommaren har Divans ena medryttare vart bortrest så mamma "fixade" en annan som vi har hjälp av nu, som enbart vill rida ut i skogen och ta de lugnt vilket passar Divan väldigt bra eftersom att hon börjar bli rätt skruttig. 
 
Nu däremot tycker jag det är rätt kul att vara i stallet igen, förra veckan hade jag stor sommarstädning av alla Divans saker, tvättade allt som var smutsigt, putsade allt läder och sorterade alla saker. Den här veckan har vi köpt lite saker som vart slut och behövs, glansspray, hovolja, nya foderhinkar, balsamspray till läder och en saltsten till boxen (hon går ute dygnet runt nu). 
 
Divan har även fått ett ordentligt igångsättningsschema! Medryttare följer dock inte detta, vilket inte gör något egentligen då Divan inte vart helt avställd eller skadad.  Hon har blivit riden till och från samt gått i en stor hage dygnet runt sedan 1 Juni. Och medryttaren som rider nu hon rider väldigt lugnt. 
 
Men de dagar jag har henne följer vi ett schema, och jag har valt att sätta igång henne väldigt långsamt och försiktigt i och med att hon är så gammal och jag vill att hon ska vara så fräsch som möjligt tills i vinter. Så under 4 veckor nu är det enbart skritt i olika former som gäller. Den här första veckan är det bland annat enbart skritt förhand och sedan varierar det de andra veckorna. 
 
Hon får såklart lyxbehandlingar varje dag som den prinsessa hon är, nagellack (hovolja hihi), rykt, glansspray, lindor på, ny putsat läder och allt ska vara tipp topp. Divan förtjänar det bästa!
 
Såhär ser schemat ut just nu! Sen flyttas dagarna om lite ibland då medryttaren rider henne. Dagarna hon vilar på har oftast mamma henne. 
 
 
 

Kommentarer



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: