Paris - dag 1

Vi blev hämtade och skjutsade till Arlanda redan vid 03.00 på torsdagsmorgonen, och planet gick vid 06.30 så vi kom fram tidigt till Paris vilket gjorde att vi fick hela torsdagen på oss att börja uppleva staden! Åker hellre tidigt, eller mitt i natten så man får mer tid på sig där. Vi fick däremot inte checka in på en gång, utan endast lämna väskorna så det var lite jobbigt att gå runt med långbyxor i värmen, men det funkade i några timmar. 
Jakob på Arlanda

Vårat hotell - Hotell Palym
 
Vi gick runt och kollade lite runt omkring där vi bodde, sen när vi var incheckade och ombytta tog vi oss längst med floden Seine till Notre Dame. Så himla fin byggnad! Vi hann även med att gå in och kika. Utanför Notre Dame fanns även en bro full med hänglås, inte den som är känd för att vara kärleksbron utan en mindre men även den fylld med lås. Jag blir så facinerad av så många lås, tänk hur många par, människor, familjer, och kompisar som satt sina lås där egentligen?! 
 

Notre Dame
 
Vi avslutade dagen rätt tidigt då vi var väldigt trötta och åt därför på första bästa restaurang som låg nära hotellet. Inget emot det, då jag åt den godaste lasagnen jag någonsin ätit! De var mozzarella i den, gudoligt gott! Däremot var alla menyer på franska, efterättsmenyn hade åtminstone bilder. Vilket inte blev så lyckat ändå, beställde en glas som såg god ut, men den var riktigt äcklig. Lite glas i botten, hur mycket grädde som helst och massor av dadlar?! Usch... 
 

Kommentarer



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: