Positivt tänkande

Idag när jag skulle hämta Älling så regnade det, regn får ofta en väderprovocerad människa som mig att bli lite negativ. Tänkte att det hade vart skönt om jag inte hade vart dagmatte just idag och fått slippa gå ut i regn och kyla idag. Men sen kom jag på mina egna tankar, varför kan jag inte tänka det positiva? 
 
Så då kom jag på hur glad och hur bra det är att jag har Älling att hämta och vara ute och motionera med på dagarna, för det första får jag faktiskt betalt för att ha en hund på dagtid (det är egentligen typ min dröm, har alltid velat ha hund!), och för det andra så medför vovven att jag rör på mig väldigt mycket om dagarna, trots humör, trots väder och vind. Vilket jag annars hade hoppat över och framför allt verkligen inte gått och sprungit så mycket som jag gör, men det är ju hur bra som helst att jag gör det! 
 
Sötnosen som dock smygsover i sängar & soffor fast han egentligen inte får, men han är ju väldigt söt när han ser oskyldig ut.. 

Kommentarer



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: