Provridit Pelle

Hallå där! Satt aldrig vid datorn igår kväll, och idag har jag inte hunnit med förrän nu då jag vart på information på arbetsförmedlingen och sedan kikat runt på stan en sväng, en ny plånbok och galgar till både mig och Jakob fick hänga med hem! 
 
Igår var det lite tråkigt väder så vi höll oss i ridhuset, och efter att ha skrittat Divan förhand nu i en vecka fick jag hoppa upp och skritta. Bara på långa tyglar så rätt tråkigt att skritta runt och runt i ridhuset, men skönt att slippa regnet! Så efter 25 minuters energirik skritt på Divan fick jag hoppa upp på Pelle en sväng. Nästa vecka är jag hästvakt åt honom hela veckan och jag har tidigare inte ridit honom på riktigt så det var skönt att ha Alwa på marken så berättade hur jag skulle rida honom. 
 
Det gick verkligen bra att rida Pelle! Och gud vad fin han har blivit, och så himla lydig! Jag har ju följt Alwa och honom sedan deras första dag tillsammans, och ja, det är en helt annan häst mot ibörjan, så Alwa har verkligen gjort ett otroligt bra jobb med honom. Med Alwas instuktioner och väldigt bra förklaringar från marken så kände jag in mig på Pelle väldigt snabbt faktiskt, stor skillnad mot att rida Divan men det gick ändå bra!
 
Möjligtvis är det som Alwa säger, att jag alltid är så lugn och mjuk vilket passar Pelleplutt väldigt bra. Ser framemot att få rida honom en hel del nu medan Alwa är borta, ska bli kul med lite variation mot att endast skritta Divan.
 
Alwa filmade med "min" kamera, Samsung NX30, så här kommer en film Alwa klippt ihop, ljudet funkar inte så sätt på något eget när ni kollar!

Kommentarer



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: