Världens godaste cheesecake

Jakob och jag ville baka något i söndags och jag kom då ihåg att min mamma förut brukade göra världens godaste hallon cheesecake, så efter att letat upp ett recept som var nästintill exakt likadant som jag mindes det så åkte vi och handlade för att sedan börja baka. 
 
Cheesecake är inte så svårt att göra faktiskt, det gick väldigt snabbt! Och det blir så himla gott, för att den ska bli som bäst behöver den egentligen stå typ över natten i kylskåpet, men vi tog ett smakprov bara efter några timmar och den var riktigt god då också! 
 
Receptet på den är: 
 
Botten: 
250 g digestivekex
100 g smält smör

Krossa digestivekexen och blanda med smält smöret. Tryck ut degen i en rund form med löstagbar kant ca 25 cm i diameter. Grädda i 180 graders ugnsvärme, mitt i ugnen ca 5-10 minuter.
 
Fyllning 1: 
400 g Philadelfiaost
200 g hallon
3 ägg 
1 1/4 störsocker
 
Kör ingredienserna till fyllning 1. i matberedare eller med stavmixer i en bunke. Kör till jämn smet och häll i formen. Grädda i nedre delen av ugnen i 180 grader, ca 25-30 minuter.
 
Fyllning 2: 
3 dl creme fraiche 
3 msk strösocker
1 msk vaniljsocker

Blanda ingredienserna till fyllning 2. och bred på kakan. Grädda ytterligare ca 5 minuter. Låt svalna helt innan kakan stjälps upp. Låt gärna stå i kylskåp över natten. 

 

Kommentarer
Emilie

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Jag jobbar för en sajt som heter Hittarecept.se och vi skulle bli jätteglada om du ville lägga till din blogg så att vi kan länka till den och skicka besökare till dig.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

       http://www.hittarecept.se



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: